Ugrás a fő tartalomra

Anyagminőség, lemezvastagság?

Amikor nincsen szükség teljes karosszéria elem cserére, akkor olcsóbb megoldás ha megfelelő méretű, és típusú lemezt hajlítunk a roncsolódott terület helyére és ezt építjük be a karosszériába. Sok olyan karosszéria terület van, ahova csak kézzel tudunk javítólemezt készíteni, tehát rendelésre nem beszerezhető.

Mivel a gépkocsi karosszériája fokozottan ki van téve az időjárás okozta negatív hatásoknak, nagyon nem mindegy mivel pótoljuk a roncsolódott területet, továbbá a beépítendő lemeznek a megfelelő szilárdság mellett dinamikus igénybevétellel szemben is ellenállónak kell lennie.

Javítási munkálataink során hidegen hengerelt kis karbon tartalmú (MSZ EN 10130) acélt (szerkezeti acélokat) használunk melyben minimális az acélt szennyező anyag (nitrogén, oxigén, hidrogén, foszfor, kén, réz stb..). Ezeket az acélokat úgy védjük az elektrokémiai korróziótól, hogy a felületet elzárjuk a korróziót okozó közegtől. Ezt alapozással, festéssel oldjuk meg.

Igény esetén lehetőség van korrózióálló horganyzott acélok felhasználására illetve beépítésére is. Ez utóbbit akkor javasoljuk, ha rövid időn belül ugyan azon a területen többször fordult elő roncsolódás az anyagon, és emiatt többször is kellett javítani az érintett elemet.  A horganyzással érhető el, hogy akár alapozás és festés nélkül is ellenálljon a korróziónak.

Ha van rá mód, akkor kézzel kell készíteni horganyzott anyagból a karosszéria elemet, mert egy klokkerholm javítóívről soha senki nem fogja megmondani, hogy pontosan milyen anyagból készült. Mivel elég kedvező áron adják, valószínűsíthetően nem horganyzott anyagból vannak.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Opel F Astra tank lyuk, tank nyílás rohadás és ami mögötte van

A tank lyuk körüli terület javítása általában gyorsan és olcsón megoldható. 25.000 forint körüli összeggel kell számolni a felső lemez cseréjére. De sajnos sokszor előfordul, hogy a felső lemez roncsolódásánál sokkal nagyobb a baj, mint az első ránézésre látszik. Van hogy a tank nyílás ház gyakorlatilag szétporlad és egészen a csomagtér jobb oldaláig rohad a terület. Ennek a javítása már költségesebb. Ok: ide veri a kerék az összes vizet, műanyag dobbetét beszereléssel éveket lehetne nyerni.

Karosszéria sérülés típusok

Kedves érdeklődő! Műhelyünk első sorban műszaki vizsgára felkészítéssel kapcsolatos kisebb javításokat vállal, de koccanásos balesetben sérült gépkocsi helyrehozását is vállaljuk. Nagy sérüléseket nem tudunk elvállalni, kérjük mielőtt ajánlatot kérne ezt tartsa szem előtt! Kis sérülésnek nevezzük, amikor a gépkocsi burkoló elemei (sárvédő, küszöbök, lökhárító, ajtók) sérülnek meg maradandóan, és láthatóan. Közepes sérülés, amikor az önhordó karosszéria vázszerkezetében is maradandó deformálódás történik. (hátfal, homlokfal, ajtó oszlopok, hossztartók) Nagy sérülésnek számít az önhordó szerkezet jelentős sérülése, (elcsavarodás, deformálódás kiflisedés tetőtér torzulás) Amennyiben az Ön gépkocsija közepesen vagy súlyosan károsodott, sajnos nem tudunk segíteni. Megértésüket köszönjük!

Lakatolás vácon

Kedves érdeklődő! Műhelyünk Vác deákváron található az Akó utca 3. szám alatt. (Jobb kézre eső hangár, fehér tolókapuval) Saját műhely létesítése és a lakatoláshoz szükséges szerszámok beszerzésére azért került sor, mert a környéken gyakorlatilag senki nem vállal műszaki vizsgára felkészítéssel kapcsolatos kisebb lakatos munkákat. A nemzeti közlekedési hatóság 2017 évben jelentősen szigorította a műszaki vizsga szabályait, amit 2018 februárban még tovább szigorított. E-szerint a vizsgáztatott gépkocsi nem lehet sem sérült, sem rohadt, az ilyen gépkocsiknak legfeljebb két hónappal hosszabbítható meg a műszaki vizsga érvényessége. A gépkocsit a műszaki vizsgaállomáson alaposan körbe nézik, fényképezik, ezért műszaki vizsga előtt mindenképpen szükséges a korrodált elemek cseréje, és a megfelelő korrózió védelem különös tekintettel -de nem kizárólag- a küszöbökre, sárvédőkre. - Korrodált sárvédő csere - Küszöb csere - Tank nyílás körüli korrodált elemek cseréje - Horp...