Amikor nincsen szükség teljes karosszéria elem cserére, akkor olcsóbb megoldás ha megfelelő méretű, és típusú lemezt hajlítunk a roncsolódott terület helyére és ezt építjük be a karosszériába. Sok olyan karosszéria terület van, ahova csak kézzel tudunk javítólemezt készíteni, tehát rendelésre nem beszerezhető.
Mivel a gépkocsi karosszériája fokozottan ki van téve az időjárás okozta negatív hatásoknak, nagyon nem mindegy mivel pótoljuk a roncsolódott területet, továbbá a beépítendő lemeznek a megfelelő szilárdság mellett dinamikus igénybevétellel szemben is ellenállónak kell lennie.
Javítási munkálataink során hidegen hengerelt kis karbon tartalmú (MSZ EN 10130) acélt (szerkezeti acélokat) használunk melyben minimális az acélt szennyező anyag (nitrogén, oxigén, hidrogén, foszfor, kén, réz stb..). Ezeket az acélokat úgy védjük az elektrokémiai korróziótól, hogy a felületet elzárjuk a korróziót okozó közegtől. Ezt alapozással, festéssel oldjuk meg.
Igény esetén lehetőség van korrózióálló horganyzott acélok felhasználására illetve beépítésére is. Ez utóbbit akkor javasoljuk, ha rövid időn belül ugyan azon a területen többször fordult elő roncsolódás az anyagon, és emiatt többször is kellett javítani az érintett elemet. A horganyzással érhető el, hogy akár alapozás és festés nélkül is ellenálljon a korróziónak.
Ha van rá mód, akkor kézzel kell készíteni horganyzott anyagból a karosszéria elemet, mert egy klokkerholm javítóívről soha senki nem fogja megmondani, hogy pontosan milyen anyagból készült. Mivel elég kedvező áron adják, valószínűsíthetően nem horganyzott anyagból vannak.