Miért ilyen drága a javító fényezés, ha a javítandó felületre szükséges mennyiségű festék az árajánlat töredékéből kijön? Át akarnak verni?
Nem, erről szó sincs. A fényezés sokkal több, mint a javítófesték karosszéria elemre szórása. Mielőtt elkezdenénk szakszerűen felvinni a vegyszereket, nagyon komoly előkészületek szükségesek annak érdekében, hogy más - gyári fényezés - érintetlen maradjon, továbbá ne fújjuk le a gumi abroncsot, az autón lévő fényforrásokat, ablak üveget stb. Ezt maszkolásnak hívjuk. A maszkoláshoz jó minőségű maszkoló szalag, maszkoló fólia szükséges, melyek ára borsos és olykor jelentős mennyiség kell belőle. Ezek eldobható dolgok, nem lehet újra felhasználni őket. Amikor a maszkolás elkészült, jön az egyenetlenségek javítása kézi alkalmazású kittel, fillerrel. Utóbbihoz még hígító is szükséges. Egy liter acryl higító 2500 ft. Ezek a vegyszerek is a fényezés árát képezik. A feltöltés után következik kézi és gépi csiszolás, több típusú csiszoló anyaggal ami szintén a fényezés árát kell hogy képezzék, ezek eldobható -újra fel nem használható- kellékek. Ezt követően jön a zsírtalanítás, melyhez speciális törlőkendőt és vegyszert használunk. Általában 3M termékekkel dolgozunk, melyek professzionális minőséget képviselnek. Amikor a zsírtalanítás is megtörtént, jöhet az alapozás majd bázis festék felvitel, lakkozás. Most arra nem akarok kitérni, hogy a csiszológép és a kompresszor jelentős mennyiségű áramot fogyaszt, de vállalkozóként ezekkel is számolni kell a veszteséges üzemelés elkerülése miatt.
Bízunk benne, hogy a leírtak alapján Ön átfogóbban látja, hogy az autó fényezés árának megállapításánál milyen szempontokat veszünk figyelembe.