Vegyünk-e öreg autót a marketplace-ről?
Van egy kis összegyűjtött pénzed, nem mész el nyaralni hanem veszel egy "szaladgálós" autót, az átírásra nincs meg a lóvé, de majd lesz valahogy. Kell egy kocsi. 250-400 közt nézelődsz, a Marketplace dobálja is neked a járgányokat. WV Polo, F Astra, Matiz stb..
A karosszéria lakatolás drága dolog ha jól csinálják. Meg kell fizetni a hegesztéssel, lemezalakítással, mintavétellel töltött időt, anyagárat stb.. ezért van az, hogy azokat az autókat amik már kritikus állapotban vannak "megmókolják", itt elsősorban a purhab, gitt váltogatott alkalmazására gondolok, de gyakori a "ráfalazás is" ez utóbbi nem más, mint a lyukas doblemezre rátenni a javítóívet, majd "intéznek" rá műszakit és felteszik eladásra.
Itt fogod Te csúnyán benézni ha nem hallgatsz rám. Elmondja majd a illető, hogy az autó most volt lakatolva, látható a hátsó sárvédő íveken és a küszöbön a fekete "kihúzás", látszik hogy valami történt vele. Te nem fogod megállapítani hogy az egy szakszerű tartós javítás, vagy tényleg egy purhabozás.
Te elhiszed hogy rendbe van rakva, megveszed az autót, használod egy kicsit, és mikor eljön a következő műszaki vizsga ideje, akkor fogsz óriásit csalódni. El fogják neked mondani az átvizsgáláskor, hogy az autó fémet már csak nyomokban tartalmaz, mindenhol beleszalad a csavarhúzó, a lakatoltatása pedig jóval többe kerül mint amennyiért az autót megvetted. Ezért mókolták meg, és ezért szabadultak tőle.
Ha autót veszel, nézesd át. Ne dőlj be a meggyőző szövegnek, ne hagyd hogy rábeszéljenek. Ha veszel egy rossz autót, akkor a nevedre kell íratnod egy közúti közlekedésre veszélyes autót, ha nem tudsz rá műszakit varázsolni a "mókolások" miatt, és nincs saját garázsod.. közterületről az autót elszállítják. Egy csomó nyűg jön vele. A legjobb ha nem veszel -bocsi a kifejezésért-, de szart.
Ha használt autóról van szó, talán akkor jársz a legjobban, ha olyat veszel amin még nincsen mókolás.. és habár látszik némi hiba, alkudsz a vételárból és kalkulálsz vele hogy később normálisan megcsináltatod lemezből.
Sokszor egyszerűbb kijavítani azt amihez még nem nyúltak hozzá , mint azt ami kívülről le lett zárva.. ugyanis utóbbi esetben belülről zabálja tovább az autót a rozsda, és ha belül is lakatolni kell ( belső küszöbök, doblemez stb.. ) az valóban megterhelő lehet anyagilag. A végén ott fogsz tartani, hogy az autóra elköltött pénzből tudtál volna venni egy fiatalabb, egészségesebb állapotú autót.