Ugrás a fő tartalomra

Hogyan NE nézd a javítási költséget.

Hogyan NE nézd a javítási költséget.

Soha ne azt vedd alapul, hogy mennyibe kerül egy javító ív, vagy hogy mennyibe kerül egy deci festék, mennyi egy ív csiszolóvászon, mert akkor úgy fogod érezni hogy becsapnak. 

Képzeld el azt, hogy egy ekkora műhely bérlése mennyibe kerülhet, mennyi lehet a rezsim havonta. És akkor nem említem azt, hogy a gépek kopnak, ezeket karban kell tartani stb... fejlődni sem ártana új gépekkel, anyagokkal. Amikor az ár megállapításra kerül, én tudom hogy a munka nagyjából hány napot fog igénybe venni és tudom hogy mellette tudok -e mást is csinálni vagy nem. Ha nem, akkor nyilvánvalóan ezzel az egy munkával kell legalább annyit keresnem, hogy a rezsim és az anyagköltségem fedezve legyen. Ha nem így teszek, akkor én fizetek azért, hogy megjavíthattam az autódat.

Nézzünk egy konkrét példát. Van egy autód, ami jó állapotnak örvend, de sajnos a hátsó sárvédőíven megjelent egy ötforintos méretű rozsda. Elmész veszel hozzá javító stiftet, meg csiszoló papírt, megbuherálod de nem lesz jó, ezért jöttél hozzám. Azt gondolod tudod mennyiből lehet ezt javítani, de ez nincs így, hiszen nem lett jó. Nem az a javítás módja ahogyan te próbáltad. Én egészen máshogy fogom csinálni.

Tudjuk hogy az autó ezen a részen már javítva volt, tudjuk hogy van rajta kitt réteg. Mondok rá egy árat, meg eldöntöm kb. hány nap alatt lehet megcsinálni. Nálam jobban senki nem tudhatja ezt, én tudom hogy milyen munkafázisok lesznek. De szívesen leírom ide, hátha segít.

Meghozod az autót, én azonnal a vezető oldali ülésre takaró papírt teszek, hogy amikor beállok az autóval ne koszoljam össze az ülést a melós ruhámmal. Ha beálltam, az autót maszkolom és letakarom fóliával, hogy ne legyen tiszta por mindenhol (a korábbi javításból a kitt miatt jelentős mennyiségű por fog keletkezni a csiszolás során). Megtörténik a rozsdás rész fémig tisztítása, amit NEM lehet kézzel, csiszolópapírral megcsinálni, ezért nem lett jó neked sem. Jöhet a rozsda passziválás, száradás. Ha megszáradt, akkor jöhet a 2k epoxy alapozó, ennek legalább egy nap a száradási ideje. A következő nap jöhet a kittelés, csiszolás, a száradási idők miatt ezzel valószínűbb hogy két nap fog elmenni. A harmadik napon jöhet a fillerezés, kontroll porozás, csiszolás, finomítgatás. A negyedik napon eltávolítom a koszos poros fóliát, a maszkolást, portalanítok mindent, zsírtalanítok, aztán egy újabb, sokkal alaposabb maszkolás, falc szivacs stb stb, új fólia kerül az autóra. A lökhárító legalább egyik sarkát lekötöm, ahogy a lámpát is valószínűleg kiszedem. Jöhet a fényezés, aminek olyannak kell lenni hogy átadható minőségű legyen és persze, tartós is hiszen garanciát kell rá adni. Az ötödik napon ez általában szombat szokott lenni, jöhet a kicsomagolás, az esetleges szálló részecskék kiszedése a felületből, polírozás.

Elment tehát 4-5 nap arra az 5 forintos méretű rozsdafoltra, muszáj megértened hogy ezért a munkáért nem kérhetek 40e forintot. Azt hinnéd hogy ebből bőven kifér a festék, és az egyéb anyagok. Úgy hinnéd még kerestem is vele. De nem. És most visszautalnék a bejegyzés elejére, a rezsimre. Hol van a rezsi költségem erre a 4-5 napra? Az ár akkor jó nekem is, és neked is ha az fedezi az anyagköltséget, a rezsim napokra leosztva, és még esetlegesen keresek is vele egy kis pénzt amiből fejlődhetek hogy még szebb eredményeket tudjak felmutatni. Léteznek eszközök, amikkel lehet gyorsítani a száradási időkön, de ha nem keresek pénzt a munkámmal, sosem fogok tudni ilyet venni :-)

Egy hátsó sárvédőív pont egy olyan történet, ami elfoglal egy autónyi helyet és nem tudok mellette mást csinálni. Ezzel az egy javítással kell kitermelnem a javítási időre eső rezsiköltségem, anyag költséget. Más a helyzet egy sárvédő fényezésnél, vagy egy lökhárítónál. Ezeket lehet "olcsón" csinálni mert ezek olyan dolgok amiket lehet csinálni a többi munka mellett is, és így megoszlanak a kiadások. 

Tehát mikor azt gondolod, hogy az a picike hiba nem ér ennyit, gondold végig mi fog történni és mennyi idő alatt, talán így érthetőbb miért mondtam annyit, amennyit és egyből más lesz az összkép. Remélhetőleg. 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Opel F Astra tank lyuk, tank nyílás rohadás és ami mögötte van

A tank lyuk körüli terület javítása általában gyorsan és olcsón megoldható. 25.000 forint körüli összeggel kell számolni a felső lemez cseréjére. De sajnos sokszor előfordul, hogy a felső lemez roncsolódásánál sokkal nagyobb a baj, mint az első ránézésre látszik. Van hogy a tank nyílás ház gyakorlatilag szétporlad és egészen a csomagtér jobb oldaláig rohad a terület. Ennek a javítása már költségesebb. Ok: ide veri a kerék az összes vizet, műanyag dobbetét beszereléssel éveket lehetne nyerni.

Autó fényezés, karosszéria elemek fényezése vácon

A lakatolt karosszériát lehetőség van nálunk javító fényeztetni helyben, így egy helyen intézhető minden a kész végeredményig. A fényezés minősége nem azonos a profi fényezőműhelyek által hozott végeredményhez, de a rendelkezésre álló eszközök és lehetőségek mellett mindig igyekszünk a legjobb eredményt elérni. Referenciák megtekintéséhez javasoljuk az instagram vagy facebook oldalunk böngészését, ott ugyanis számos fényezési munka látható képekben, valamint vannak fent videók is ami alapján el lehet dönteni hogy az a minőség megfelel-e. Költség tekintetében úgy célszerű számolni, hogy egy karosszéria elem (ami átlagos méretű) 35.000 forint körül alakul. Bizonyos esetekben van szét és össze szerelési díj is. (lökhárító levétel, ajtó szétszedés (kilincs, vízlehúzó gumi stb..) Árak az "árak" menü pontban találhatók. autófényezés vác

Karosszéria sérülés típusok

Kedves érdeklődő! Műhelyünk első sorban műszaki vizsgára felkészítéssel kapcsolatos kisebb javításokat vállal, de koccanásos balesetben sérült gépkocsi helyrehozását is vállaljuk. Nagy sérüléseket nem tudunk elvállalni, kérjük mielőtt ajánlatot kérne ezt tartsa szem előtt! Kis sérülésnek nevezzük, amikor a gépkocsi burkoló elemei (sárvédő, küszöbök, lökhárító, ajtók) sérülnek meg maradandóan, és láthatóan. Közepes sérülés, amikor az önhordó karosszéria vázszerkezetében is maradandó deformálódás történik. (hátfal, homlokfal, ajtó oszlopok, hossztartók) Nagy sérülésnek számít az önhordó szerkezet jelentős sérülése, (elcsavarodás, deformálódás kiflisedés tetőtér torzulás) Amennyiben az Ön gépkocsija közepesen vagy súlyosan károsodott, sajnos nem tudunk segíteni. Megértésüket köszönjük!